Katasztrófavédelmi Tagozat

Tisztelt Érdeklődő!

 

A Nemzeti közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar Katasztrófavédelmi Intézete az International Prerecorded Scientific Conference on Fire Engineering and Disaster Management konferenciával kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adja. A konferenciát az intézet a Kar Dékánjának engedélye alapján a Védelem Tudomány című folyóirattal közösen szervezi.

 

A pandémia miatt érthető, hogy a korábbi konferenciáktól meglehetősen eltér majd ez a konferencia, igaz a nemzetközi gyakorlatban már több példát is találunk rá. Az egyik jellegzetesség, hogy a konferencia időpontjában az előadóktól még a virtuális konferencia térben sem igényel valós idejű jelenlétet, aminek az oka az, hogy az előadások előre elkészített videók formájában egy, a közeljövőben meghatározott platformon lesznek elérhetők. A platformról a konferencia előtti napokban ugyanígy kaptok a szervezőktől tájékoztatást.

 

A konferencia elsődleges célja az, hogy az indítani tervezett új tűzvédelmi mérnök alapképzési szak tantárgyfelelősei és oktatói a MAB követelményeinek a jelenlegi szintnél is jobban meg tudjanak felelni. Így, a konferencia középpontjában természetes, hogy a tűzvédelemhez kapcsolódó előadások dominálnak majd, de a Katasztrófavédelmi Intézet oktatási portfólióját felölelve bármilyen katasztrófavédelmi témát szívesen látunk tudományos szinten kidolgozva. Ezzel valamennyi kollégát ösztönözni szeretne az intézet a publikálásra!

 

A konferencián a következő tématerületek kerültek nevesítésre:

  1. Fire engineering
  2. Fire protection
  3. Fire fighting and rescue operation management
  4. Disaster management
  5. Safety and security

 

A tématerületek tervezése úgy történt, hogy mindegyik 4 – 4 szekciót tartalmazzon, amelyeket elnökök és társelnökök vezetnek. A jelenlegi helyzetben ez utóbbi nyilvánvalóan inkább az előzetes szervezést jelenti. Minden szekció 4 - 4 előadást fog tartalmazni, vagyis szekciónként legalább 16 előadás tervezett. Ez alapján 5 tématerületen 4- 4 szekcióban 4 – 4 előadással számolva kb. 80 előadásra lehet számítani. Több is lehet, ha a minőség megvan, megoldható a szekciók bővítése.

 

A konferencia nyelve angol.

 

A publikálásra az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:

  1. Full video presentation (10 perc) – minta (template) csatolva.
  2. Poster video presentation (3 perc) – minta (template) csatolva.
  3. Full paper (6 – 12 pages) – Védelem Tudomány követelményrendszere szerint.

 

A teljes (full) és a poszter előadások elkészítésével kapcsolatban a következő az elvárás:

  1. A kutatás eredményeinek ismertetésére a szokásos módon el kell készíteni egy ppt előadást.
  2. A prezentációhoz hangalámondást kell készíteni, amelyet a legegyszerűbben úgy lehet megoldani, hogy a megnyitott ppt előadás menü sorában a Diavetítés linkre kattintva a legördülő választások közül a közvetlenül alatta lévő Diavetítés indítása linkre kell kattintani.
  3. Ekkor megjelenik a Felvétel indítása a …. lehetőség, amelyek közül javasolt a másodikat választani.
  4. A képernyő közepén felugrik a Diavetítés felvétele doboz, amelynél a Felvétel indítása linkre kattintva a teljes képernyőn elindul a ppt előadás és ezzel együtt a hangfelvétel is, amelyet a bal felső sarokban felugró ablak jelez.
  5. A felvétel automatikusan megy, nyugodtan lehet a következő diára lépni. Ha szükségessé válik a módosítás, egyszerűen csak ki kel lépni és újra indítani az adott diánál.
  6. Az előadás végén videóvá kell konvertálni az anyagot amelyet a következőképpen lehet megtenni: Fájl – Mentés másként – a mentés helyének kiválasztása – a fájl típus kiválasztásánál legörgetés után az MPEG-4 –et kell választani.
  7. Ekkor elkezdődik az átkonvertálás, amely több percig is eltarthat, egy 10 perces előadás akár 3 – 5 percig is. Ezt a képernyő alján megjelenő, olykor nehezen észrevehető kis téglalap mutatja, amely balról elkezd szürkévé válni.
  8. Amikor készen van az anyag, ki kell lépni a programból és leellenőrizhető az elkészült videó a mentett helyen.
  9. El kell küldeni a szervezők részére, hogy a lektorálás megtörténjen: Pantya.Peter@uni-nke.hu és Bodnar.Laszlo@uni-nke.hu
  10. Akinek gondja akad a fentiekkel, kérem, hogy az Interneten található anyagokból tájékozódjon!  

 

Amit még várunk a videón kívül az előadóktól:

  1. Néhány, maximum 10 soros Bio sketch angolul ahogyan minden nemzetközi konferencián is szokás.
  2. Maximum 12 soros Absztrakt angolul.
  3. Nyilvánossá tehető fénykép, amely megjelenik majd a közzététel platformján.     
  4. A poszter előadókat arra kérjük, hogy a  videón kívül az egy oldalas ppt-t is küldjék meg, mert az nagyíthatóvá lesz téve a megjelenő platformon.   
  5. A kész anyagok egy csomagban való elküldését 2021. február 18-ig várja az intézet.     

 

A fentiek mellett van lehetőség cikk elkészítésére is. Ezt a Védelem Tudomány követelményrendszere szerint kell elkészíteni az alábbiak figyelembevételével:

  1. Megfelelő minőségű legyen az angol nyelv használata.
  2. Megfelelő tudományos színvonalat képviseljen. Ehhez, elvárt az IMDR alkalmazása (Introduction – Methods – Discussion and Results).
  3. Kérés az, hogy lehetőség szerint a leíró jellegű publikációk helyett, kifejezetten eredményorientált cikkek kerüljenek megküldésre.
  4. A teljes cikkeket 2021. február 25-ig tervezi befogadni az intézet.     

 

A konferencia operatív szervezését az intézet Tűzvédelmi és Mentésirányítási Tanszékéről Dr. habil. Pántya Péter tű. alezredes kolléga vezeti, aki megkeresés esetén biztosítja a megfelelő információt.

Előre is megköszönve a támogató együttműködést!

Üdvözlettel:

 

Dr. Vass Gyula tű. ezredes

Conference Call 0129b.pdf
PDF letöltése
KVI 2021 onl conf MASTERSLIDE instructions 5 UPS verB.pptx
PowerPoint letöltése
KVI 2021 onl conf POSTER template UPSc javított.pptx
PowerPoint letöltése